Order Of The Ebon Hand - VII: The Chariot

14 χρόνια μετά, επιστρέφουν με ένα στιβαρό άλμπουμ αφιερωμένο στην 7η κάρτα της μεγάλης Αρκάνα του Ταρώ, ακολουθώντας occult μονοπάτια με έντονο το άρωμα του σκανδιναβικού black metal...

Label
Satanath Records
Κυκλοφορία
6/2019
Βαθμολογία
7
Χρυσόστομος Τσαπραΐλης
Χρυσόστομος Τσαπραΐλης

Λατρεύω τα μεγαλεπήβολα σχέδια, που διαπνέονται από πείσμα και ξεχειλίζουν από άγνοια (ή απόρριψη) κινδύνου, εναντίωση στη ροή του χρόνου και ανορθολογική βούληση: παραπέμπουν σε ηρωικές μορφές της μυθολογίας και δημιουργούν με τον τρόπο τους θύλακες θρύλου εντός του κόσμου

Στη μουσική, μια τέτοια περίπτωση είναι η ιδέα ενός έργου που να εκτείνεται σε κλίμακα δισκογραφίας. Και στην περίπτωση των Αθηναίων Order Οf Τhe Ebon Hand το υπονοούμενο πλάνο είναι αρκούντως μεγαλεπήβολο: ένα άλμπουμ για κάθε μία από τις 22 κάρτες της μεγάλης Αρκάνα του Ταρώ. Η αρχή έγινε το 2005 με τον 2ο δίσκο της μπάντας XV: The Devil. Φέτος, 14 χρόνια μετά, κυκλοφορεί το δεύτερο μέρος του έργου (το συγκρότημα έχει έφεση στους παγετώνιους ρυθμούς δραστηριότητας, κάτι που κάνει ακόμη πιο ικανοποιητικά παράλογο το όλο εγχείρημα), το οποίο καταπιάνεται με την έβδομη κάρτα της υψηλής Αρκάνα, το Άρμα. 

Ο δίσκος ηχογραφήθηκε με το κλασικό line-up (Merkaal, Lethe, Phlaigon), παρότι έκτοτε υπήρξαν αλλαγές στα μέλη: ο Deimos έχει πλέον αναλάβει τα ντραμς, η Kalma τα πλήκτρα και ο Baron Bonisagus το μπάσο. Στο “Chariot”, τέλος, συμμετέχει και ο Σάκης Τόλης των Rotting Christ, ενώ κάνει δεύτερα φωνητικά και στο “Sabnock”.

Οι Order Οf Τhe Ebon Hand ήταν πάντα ένα-δυο κλικ πιο κοντά στον σκανδιναβικό black metal ήχο από ότι στον καθαρά ελληνικό. Αυτό δεν έχει αλλάξει ούτε εδώ, όπου τόσο η Νορβηγία, όσο και η Σουηδία δίνουν βροντερά το παρών. Το “Μόρες”, για παράδειγμα, κινείται στον κλινικό intelligent ήχο των Mayhem εποχής “Wolf’s Lair Abyss”/“Grand Declaration Of War”, με χαρακτηριστικές απολήξεις ακριβείας στις κιθάρες. Σουηδικό από την άλλη είναι το φάντασμα της επικής μελαγχολίας των Dawn που πλανάται στα μελωδικά, σιδηροδρομικά θέματα της κιθάρας. Οι μακρόσυρτες μελωδίες παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο –κατά τις διδαχές της προπερασμένης δεκαετίας– και τα ελάχιστα σημεία όπου αυτό δεν συμβαίνει (όπως στο εισαγωγικό “Dreadnaught”), υπολείπονται φανερά των άλλων. Τα δε πλήκτρα θυμίζουν αντίστοιχα εκείνα των Necromantia και χρησιμεύουν πρωταρχικά για να σηματοδοτήσουν τα μεταβατικά σημεία, εν είδει αυλαίας.

Η στιχουργική θεματική ανελίσσεται σε occult, fantasy και μυθολογικά μονοπάτια, θυμίζοντας αθώες εποχές των late 1990s. Το επικό συναίσθημα είναι λοιπόν διάχυτο στο Chariot, όπως αρμόζει στην περιπετειώδη, ορμητική όψη της κάρτας. Η κορύφωση έρχεται με τον καταπληκτικό “Αίαντα”, έκτο τραγούδι του δίσκου. Το κομμάτι αυτό εφάπτεται ιδανικά με την αύρα του τραγικού μύθου του συγκεκριμένου ήρωα, είναι τσιτωμένο και σπαρακτικό, ενώ διατρέχεται από έναν απόκοσμο αέρα, που χρωστάει τόσο στο Vemod DNA του, όσο και στα καθαρά (ως επί το πλείστον) φωνητικά.

Το άρμα ως κάρτα Ταρώ εμπεριέχει ένα στρώμα συμβολισμών και διπόλων, με κεντρικούς άξονες την αποφασιστικότητα και την ισορροπία. Όσο για την οπτική του απεικόνιση, το άρμα είναι άλλες φορές ακίνητο και άλλες φορές ορμητικά κινούμενο. Στον τρίτο τους δίσκο οι Order Οf Τhe Ebon Hand επέλεξαν την οδό της δράσης, όπως γίνεται πασιφανές τόσο από το πανέμορφο εξώφυλλο της Vamperess Imperium (γνωστή για εξώφυλλα των Acherontas, Acrimonious, Thy Darkened Shade), όσο και από το ίδιο το υλικό. Πρόκειται για μια στιβαρή, πολύ καλή επιστροφή, η οποία ξεπερνάει το προηγούμενο άλμπουμ, διατηρώντας παράλληλα ένα σαφές άρωμα από την αλλαγή της χιλιετίας. Εν τέλει, black metal με καρδιά και με ζωντανή μνήμη. 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ήχοι λιτοί και νοήματα πυκνά χτίζουν έναν δίσκο με βαθιά νερά, γεμάτο με τραγούδια για τα
Ακούγεται αξιοπρεπής, όμως δεν πήρε κανένα ρίσκο της προκοπής, ενώ δεν έχει τελικά να πει και κάτι
Με τον Kvohst πλέον ως τραγουδιστή, διατηρούν την παρανοϊκή, παιχνιδιάρικη και υδραργυρική οπτική

FEATURED TODAY

Στο μουσικό συνέδριο Eurosonic στο Groningen της Ολλανδίας, στην ουσιαστική δηλαδή Eurovision των indie της Ευρώπης, φτωχός συγγενής ήταν και πάλι η Ελλάδα.
Δανειζόμενος τη μουντή στρυφνότητα του Αντρέι Ταρκόφσκι και διανθίζοντάς τη με drag αναφορές, με καμπαρέ ηδυπάθεια και με στιγμές κιουμπρικής παραφροσύνης, ο
Λατρεμένοι του εγχώριου κοινού, οι θεατρικοί Λονδρέζοι επιστρέφουν στη χώρα μας για 2 ξεχωριστές εμφανίσεις, με αφορμή τα 30 τους χρόνια –την Παρασκευή 24/1

HOT STORIES

Φουλ επανεκκίνηση πραγματοποιεί η παλιά δόξα των britpop χρόνων, 10 χρόνια μετά τη διάλυσή της
Δείτε το βιντεοκλίπ για το τραγούδι που παίζει στη διαφήμιση της Mercedes Benz
Top
0
Shares
0
Shares
Στo avopolis.gr χρησιμοποιούμε cookies για να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία του site και την καλύτερη εμπειρία σας. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας στο site, αποδέχεστε τη χρήση των cookies και την πολιτική απορρήτου. More details…