Meet The Label: Ghostly Records

Στο νέο του Meet The Label, ο Δημήτρης Λιλής μας συστήνει την Ghostly Records του Sam Valenti, το label με την αψεγάδιαστη αισθητική και τον σωστό ηλεκτρονικό ήχο.

Δημήτρης Λιλής
Δημήτρης Λιλής

Στο νούμερο 6, η στήλη συνεχίζει να ξεδιπλώνει την εμμονή της του να ρίχνει φως στα credits. Το να αποδίδεις εύσημα όπου χρειάζεται είναι ο λόγος που στήθηκε το Meet The Label και για αυτό το μέρος του είμαι στην ευχάριστη θέση να βγάζω το καπέλο σε έναν νεαρό Αθηναίο που πίσω στις αρχές των 00s, λίγο μετά τα 20 του, σαν υπάλληλος της βραχύβιας ανεξάρτητης δισκογραφικής Olon Music, εξασφάλισε διανομή στην χώρα μας για την, άγνωστη τότε, Ghostly Records του dj Sam Valenti από την ευρύτερη περιοχή του Ντιτρόιτ. Η επαφή του στην Αθήνα ήταν, λοιπόν, ο Μάνος Νομικός, στο παρελθόν συντάκτης του avopolis.gr και του platform.gr.

H συλλογή Disco Nouveau (2002), το Leave Luck To Heaven (2003) του Matthew Dear στην σειρά εκδόσεων Spectral Sound, οι κονκάρδες με το logo-φαντασματάκι και τα στίκερς που γέμιζαν τα λάπτοπ, οι DMX Crew ένα βράδυ στο Bios και η σύνδεση με το γειτονικό Ντιτρόιτ, μεγάλωσαν στο μυαλό μου στις αρχές των 00s την Ghostly σαν το label με την αψεγάδιαστη αισθητική και τον σωστό ηλεκτρονικό ήχο. Και εννοείται ότι τα 00s ήταν μόνο η αρχή. Η πορεία του label απογειώθηκε στα 10s με ονόματα όπως ο Com Truise, o Gold Panda, o Tycho, o Fort Romeau και πρόσφατα οι HTRK, Xeno & Oaklander, οι Phantogram, o Recondite, o Shigeto αλλά και ο περιζήτητος πλέον Matthew Dear. Ο κατάλογος της ετικέτας από τότε που ξεκίνησε έστω δειλά με την περιορισμένη διανομή μέσω ενός αθηναϊκού label που έδρασε για λίγο, δεν σταμάτησε ποτέ να βρίσκει τον δρόμο της στην δισκοθήκη μου. Μπορεί να μην έχω δημοσιεύσει στο παρελθόν αφιέρωμα για τον πίσω κατάλογο της Ghostly, αλλά συμπληρώνοντας τις παρακάτω ερωτήσεις προς τον ιδρυτή της, Sam Valenti, (εντυπωσιασμένος από την πρόσφατη κυκλοφορία της Kaitlyn Aurelia Smith), σκέφτηκα ότι αν είχα bucketlist θα είχα κι ένα “check” λιγότερο. 

 

 

H πρώτη βάση της εταιρείας ήταν στο Μίσιγκαν, κοντά στο Ντιτρόιτ. Πώς πιστεύεις ότι επηρέασε ο ήχος της πόλης το label και ποιες αλλαγές προέκυψαν στον κατάλογο σας όταν μετακομίσατε στη Νέα Υόρκη; Αναμφίβολα, η μουσική κουλτούρα του Ντοτρόιτ ήταν η μεγαλύτερη επιρροή τόσο για την Ghostly όσο και την Spectral Sound. Το ράδιο, τα κλαμπ, τα δισκάδικα, όλα τα στοιχεία της πόλης μας έδειξαν πώς έπρεπε να ακούγεται η μουσική που θα βγάζαμε. Η Νέα Υόρκη είναι το ιδανικό μέρος για να μεγαλώσεις επιχειρηματικά μια ανεξάρτητη δισκογραφική, αλλά, πέραν αυτού, δεν νομίζω ότι αλλάξαμε ιδιαίτερα τον ήχο μας.

Τα κριτήριά σου για να υπογράψεις έναν καλλιτέχνη έχουν αλλάξει από τις μέρες της συλλογής Disco Nouveau; Ελπίζω όχι τόσο. Η ιδέα είναι να βρίσκουμε καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν την τεχνολογία σαν εργαλείο προκειμένου να δυναμώσουν την φωνή τους και καλλιτέχνες ικανούς να δημιουργήσουν μέσω του ήχου τον δικό τους κόσμο.

Ποια είναι η άποψή σου για την ηλεκτρονική μουσική του σήμερα, δεδομένου ότι περάσαμε και την EDM φάση; Τι θεωρείς σημαντικό για μία ετικέτα ηλεκτρονικής μουσικής σήμερα; Νομίζω στις μέρες πια, υπάρχει άπειρη ελευθερία στο να κυκλοφορήσει μια ετικέτα όλα τα είδη μουσικής. Όταν ξεκινήσαμε, η μουσική βιομηχανία ήταν άκαμπτη. Όλα τα σπουδαία labels ξεκίνησαν από παρέες φίλων και από ανθρώπους που υποστήριζαν ο ένας τις κυκλοφορίες του άλλου. Και αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να ξεκινήσεις ένα label.

Περιέγραψε μας πως είναι μια μέρα στα γραφεία της Ghostly. Πόσο απαιτητική μπορεί να είναι και κατά πόσο ακόμα εμπλέκεσαι στις κυκλοφορίες; Κάθε μέρα είναι μια περιπέτεια, για να είμαι ειλικρινής. Και καμία κυκλοφορία δεν μοιάζει με κάποια άλλη. Πλέον, είναι ακόμα πιο απαιτητικό, μιας και υπάρχουν τόσοι τρόποι να κυκλοφορήσεις και να προωθήσεις μουσική. Προσπαθώ ακόμα να εμπλέκομαι σε κάθε project και ελπίζω να προσθέτω αξία σε αυτά με την εμπειρία όλων αυτών των χρόνων. 

Στο Μανχάταν ποια είναι τα αγαπημένα σου μέρη για φαγητό και για αγορά δίσκω;  Το Superiority Burger και το Avant Garden και τα A1 Records και Two Bridges Music Arts.

Πόσο σημαντικό είναι στις μέρες μας για μία δισκογραφική να έχει ένα καλά οργανωμένο τμήμα merchandise; Νομίζω ότι εξαρτάται από το τι θες να πετύχεις. Αν υποθέσουμε ότι η μουσική έχει χάσει ένα κομμάτι της αμεσότητάς της, τα επιπλέον προϊόντα του merchandise βοηθάνε ένα label να επανασυνδεθεί με το κοινό με πιο ενδιαφέροντες τρόπους.

Πες μας 5 ιστορικά label του παρελθόντος και 5 νέα που τσεκάρεις τελευταία.
Από παλαιότερα τα:
1. Transmat
2. 4AD
3. Factory
4. Viewlexx
5. Blue Note

Και από νέα:
1. RVNG intl. 
2. Boomkat Editions
3. Dial
4. House Of Altr
5. Perlon

Περισσότερη Ghostly Records εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Avopolis αποχαιρετά τον σπουδαίο συνθέτη που έφυγε από τη ζωή στα 91 του χρόνια, ξανακούγοντας

Κάθε μήνα το Avopolis θα συγκεντρώνει τους δίσκους που έμειναν λίγο παραπάνω στα ακουστικά του. Ο

 

Η ηχομπάρα Bluetooth Soundbar CASB240 της Crystal Audio υπόσχεται κορυφαία ποιότητα ήχου στην

FEATURED TODAY

Λίγο πριν την προβολή του Ζητείται Διέξοδος στο Backstage Film Festival (Κυριακή 12/7), ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ μίλησε στη Βασιλεία Μαξακούλη και το ...

Στο νέο του Incoming, ο Δημήτρης Λιλής ακούει δυνατά τσιτωμένο hardcore, από την Ουάσινγκτον μέχρι την Αθήνα κι από εκεί στο Λος Άντζελες.

HOT STORIES

Οι Massive Attack συνεργάζονται με τους Algiers, τον Saul Williams και τους Young Fathers στο νέο τους υλικό που μας προετοιμάζει για την εμφάνισή τους

Στις 4 Σεπτεμβρίου ο 11ος δίσκος των Stones θα είναι και πάλι διαθέσιμος με νέα ακυκλοφόρητα τραγούδια σε ποικίλες deluxe εκδοχές και όχι

43 χρόνια μετά κυκλοφορεί ένα επίσημο clip του κομματιού.

Top